Wieści z Chojna |
||
Tygodnik Gazeta Szamotulska
Walka o naprawę puszczańskich dróg wojewódzkich Światełko w tunelu Puszczańskie drogi wojewódzkie nr 149 i 150 znajdują się w fatalnym stanie. Niektóre odcinki są wręcz nieprzejezdne. Tymczasem są to główne szlaki komunikacyjne m.in. mieszkańców chojeńskich sołectw i przewoźników wywożących drewno. Drogą nr 149 Rzecin -Mokrz- Chojno kursuje autobus szkolny. - Strach tą trasą jeździć z dziećmi - wzdycha przewoźnik Tadeusz Siwek. 7 lipca miało miejsce spotkanie przewodniczącego
komisji gospodarczej Rady Miasta i Gminy Wronki, Jarosława Mikołajczaka
Partycypacja Lasów Państwowych- Dyrektor Zbysław Ryszewski wyraził gotowość spotkania się z przedstawicielami samorządów gminy Wronki, powiatu szamotulskiego, województwa wielkopolskiego i podpisania wspólnego porozumienia w sprawie udziału RDLP w Pile we współfinansowaniu naprawy drogi wojewódzkiej 149 i 150. Stwierdził, że naprawa wymienionych dróg jest w żywotnym interesie RDLP i jest w stanie dofinansować naprawę dróg maksymalnie kwotą 100-200 tys. zł w zależności od posiadanych środków finansowych - powiedział nam Mikołajczak. Ryszewski potwierdził w miniony czwartek „Gazecie”: - To była wstępna rozmowa, ale możliwość dofinansowania istnieje. Musimy ustalić szczegóły i podpisać umowę. Dlaczego partycypacja Lasów Państwowych w
przedsięwzięciu jest istotna? Otóż wicemarszałek województwa
wielkopolskiego Wojciech Jankowiak - odpowiadając radnym wojewódzkim
oraz Jarosławowi Mikołajczakowi na apel i petycję w sprawie naprawy
wspomnianych dróg na sesji sejmiku 26.05.2008 r. - stwierdził: „sytuacja
na tej drodze może się zmienić w przypadku partycypacji 3 mln zł na modernizację odcinka Mokrz-Rzecin Czy w związku z powyższym samorząd wojewódzki
sfinansuje modernizację - np. znajdującego się w fatalnym stanie odcinka
drogi - Odcinek drogi nr 150 od Chojna do skrzyżowania
z drogą 149 i dalej drogą nr 149 do miejscowości Mokrz i Rzecin, ma
długość 13,5 km - odparł „Gazecie” dyrektor Departamentu
Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego,
Jerzy Gładysiak. - Szacunkowy koszt prac drogowych - jakie należałoby
wykonać, aby definitywnie rozwiązać istniejące jak i nowopowstające
problemy z jakością nawierzchni na tym odcinku - to 13 mln. zł. Deklaracji obecnie nie maSamorząd wojewódzki mówi o otwartości na rozmowy partycypacyjne z Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych w Pile, powiatem szamotulskim oraz gminą Wronki - „lecz w realnych kwotach”. Mikołajczak twierdzi, że gmina Wronki deklaruje przekazać na remonty dróg nr 149 i 150 (na razie bez wskazania konkretnych odcinków) - 200 tys. zł, a powiat szamotulski (dokładnie starosta) - 50 tys. zł. - Jesteśmy na etapie planowania budżetu. W tym temacie deklaracji nie ma - zaprzeczył wroniecki burmistrz Mirosław Wieczór. - Starosta szamotulski Paweł Kowzan nie deklarował żadnego wsparcia dla remontów dróg wojewódzkich w okolicach Chojna. Deklaracje takie nie są nawet możliwe bez wcześniejszej konsultacji z Zarządem Powiatu - oznajmił „Gazecie” rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Szamotułach, Maciej Fliger. Zaliczone z uwagi na znaczenie dla obronnościModernizacja odcinka Mokrz-Rzecin może się okazać jedną z niewielu wśród wojewódzkich dróg „drugorzędnych”. - Sprawa złego stanu dróg wojewódzkich nr 149 i 150 (a także 116, 117, 118, 123, 133, 135, 140, 143, 145, 153, 195, 198, 199, 309) jest problemem, z którym samorząd województwa boryka się od prawie dziesięciu lat, czyli od chwili przejęcia tych dróg od Skarbu Państwa - stwierdził Gładysiak. - Drogi (o łącznej długości 233,478 km) zostały zaliczone do dróg wojewódzkich rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15.12.1998 r. w sprawie ustalenia wykazu dróg krajowych i wojewódzkich wyłącznie z uwagi na swoje znaczenie dla obronności kraju. Pozostała charakterystyka tych dróg w żaden sposób nie odpowiada standardom przewidzianym dla dróg wojewódzkich, których przeznaczeniem jest przenoszenie dużego ruchu pojazdów pomiędzy ośrodkami przemysłowymi oraz zapewnienie komunikacji pomiędzy aglomeracjami miejskimi. Drogi wojewódzkie powinny zabezpieczać rozwój gospodarczy regionu, a ich ustawowa klasyfikacja (na drugim miejscu - zaraz po drogach krajowych i autostradach) powoduje, że środki inwestycyjno-remontowe, jakie samorząd może przeznaczyć na drogownictwo - kierowane są przede wszystkim na drogi pełniące odpowiedzialną rolę komunikacyjną w skali województwa i kraju. Artur Hibner Fot. adrcho41 Tak wygląda droga nr 149 na terenie sołectwa Chojno Błota. Tutaj dziury nie były łatane od dziesięciu lat
Komentarz wicemarszałka województwa wielkopolskiego, Wojciecha Jankowiaka: - Drogi wojewódzkie nr 149 i 150 były do tej pory drogami o charakterze obronnym, i jako takie w 1999 roku (z chwilą powstania województwa) stały się drogami wojewódzkimi. Z punktu widzenia systemu komunikacyjnego województwa nigdy wcześniej nie miały priorytetowego znaczenia. Natomiast w tym rejonie kluczowe znaczenie posiada droga wojewódzka nr 182 (Piła -Wronki-Międzychód - red.) utrzymywana przez samorząd w dobrym stanie technicznym. Prawdą jest, że drogi nr 149 i 150 są w bardzo złym stanie technicznym, a ich modernizacja i dostosowanie do parametrów dróg wojewódzkich wymagałoby nakładów znacznie przekraczających kwotę 100 mln złotych. W wieloletnich planach inwestycyjnych województwa drogi te nigdy nie były dotąd ujmowane. Tym niemniej, w latach ubiegłych, województwo wielkopolskie przeznaczało znaczące kwoty na remont drogi nr 150 na odcinku Wronki-Chojno oraz Sieraków-Bucharzewo. Również w latach przyszłych nie wykluczamy określonych nakładów na prace modernizacyjno-zachowawcze na tych drogach. Jesteśmy otwarci na rozmowy partycypacyjne z Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych w Pile, powiatem szamotulskim oraz gminą Wronki - lecz w realnych kwotach. Pragnę raz jeszcze podkreślić, że na drogach o numerach 149 i 150, które mają wyłącznie lokalne znaczenie, odbywa się ruch lokalny i ewentualnie ruch ciężarowy związany z wywózką drewna z lasu, a z punktu widzenia skomunikowania województwa drogi te mają charakter drugorzędny. ..................................................................................................................................................
Może dojdzie do przełomu w sprawie remontu drogi wojewódzkiej nr 149 i 150 Piła, dnia 07 lipca 2009 r.
Spotkanie z Dyrektorem
Spotkanie odbyło się w RDLP w Pile na
prośbę i wniosek radnego Jarosława Mikołajczaka reprezentującego
mieszkańców Puszczy Noteckiej
Temat spotkania: omówienie sposobu poprawy nawierzchni drogi wojewódzkiej nr 149 i 150, jako głównych szlaków komunikacyjnych Puszczy Noteckiej, które służą mieszkańcom i wywozowi drewna.
W spotkaniu uczestniczył: Dyrektor RDLP Zbysław Ryszewski Z-ca Dyrektora ds. Gospodarki Leśnej Bronisław Niemiec Z-ca Dyrektora ds. Ekonomicznych, Główny Księgowy Teofil Stępień Naczelnik Wydziału Zasobów Michał Drews Radny RMiG Wronki i sołtys Jarosław Mikołajczak
Na wstępie przedstawiłem działania jakie
zostały podjęte na szczeblu samorządu gminnego, powiatowego i
wojewódzkiego (apele, prośby, wnioski, petycje). Przedstawiłem również
stanowisko Dyrektora Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego
Jerzego Gładysiaka Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego Wojciech Jankowiak odpowiadając publicznie mi i Radnym sejmiku na apel i petycje na sesji sejmiku w dniu 26.05.2008 r. stwierdził: sytuacja na tej drodze może się zmienić w przypadku partycypacji w kosztach remontu Administracji Lasów Państwowych.
W nawiązaniu do wypowiedzi Marszałka
poprosiłem dyrektora Ryszewskiego o partycypację w kosztach naprawy
drogi wojewódzkiej nr 149
Dyrektor Zbysław Ryszewski wyraził gotowość spotkania się z przedstawicielami w/w samorządów i podpisania wspólnego porozumienia w sprawie udziału RDLP w Pile w współfinansowaniu naprawy drogi wojewódzkiej 149 i 150. Stwierdził, że naprawa wymienionych dróg jest w żywotnym interesie RDLP i jest w stanie dofinansować w/w naprawę dróg maksymalnie kwotą 100-200 tys. zł w zależności od posiadanych środków finansowych.
Jarosław Mikołajczak
..................................................................................................................................................
Stobno, dnia 12.06.2008 r. Pan Szanowny Panie Marszałku! W imieniu członków Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego, w szczególności zajmujących się wywozem drewna z lasu, zwracam się do Pana z petycja o podjecie działań zmierzających do dokończenia remontu drogi wojewódzkiej nr 149 (Chojno – Mokrz – Rzepin – Jasionna, Smolary) i drogi nr 150 (Wronki – Chojno – Sieraków). Wymienione drogi, to główne i jedyne arterie komunikacyjne po prawej stronie Warty, mające podstawowe znaczenie dla gospodarki leśnej obszaru Puszczy Noteckiej. Z naszej wiedzy wynika, że zgodnie z Planem Urządzania Lasu, rozpoczął się proces przebudowy Puszczy Noteckiej. Proces ten jest związany ze zwiększoną ilością pozyskiwanego i wywożonego drewna. Przebudowa Puszczy będzie trwała około 20 lat. W związku z tym SA pilnie potrzebne przejezdne szlaki komunikacyjne, którymi można wywozić drewno do odbiorców. Obecny stan wymienionych
dróg w żadnym wypadku nie spełnia standardów jakie są określone dla
kategorii tych szlaków komunikacyjnych. Dlatego też apelujemy do Pana Marszałka o jak najszybsze spowodowanie, by na wymienionych drogach zostały przeprowadzone prace modernizacyjne. Z poważaniem
Przewodniczący Bolesław Milewski Do wiadomości:
Marszałek Województwa
Wielkopolskiego
Wolne głosy i wnioski: (stenogram nagrania z sesji) Marcin Porzucek - radny sejmiku województwa wielkopolskiego z okręgu pilskiego Szanowni Państwo otrzymałem pismo od Pana Jarosława Mikołajczaka Sołtysa Sołectwa Chojno Błota oraz radnego Miasta i Gminy Wronki poparte sygnaturami podpisów sołtysów z tej okolicy, również Pan Marszałek otrzymał to pismo ze szczegółami, dlatego wnoszę o rozpatrzenie możliwości dokończenia remontu drogi wojewódzkiej nr 150 Wronki - Chojno - Sieraków i drogi nr 149 Chojno - Mokrz - Rzecin. To pierwsza sprawa a druga sprawa to odnośnie interpelacji którą złożyłem na początku maja …. Odpowiada wicemarszałek województwa wielkopolskiego - Wojciech Jankowiak.
Chojno Błota,… i tak
dalej i tak dalej. Petycja która tutaj wpłynęła, oczywiście wszyscy
żeśmy ją otrzymali. Chciałem zwrócić uwagę na jedną rzecz i tu żeby była
jasność, drogi jakie one są tutaj widzimy (zdjęcia) to nie są
drogi, których stan można poprawić w drodze remontu nawierzchni.
Dlatego, że położenie tutaj nawierzchni to jest po prostu wyrzucenie
pieniędzy w błoto, dlatego że nawierzchnia na takim podłożu nie utrzyma
się dłużej jak pół roku, a co więcej, jeżeli to jeszcze ma służyć
wywózce drewna z lasu, to może
Natomiast ta droga
jeżeli już, to wymaga inwestycji, poszerzenia do parametrów drogi
wojewódzkiej. Po prostu chciałem wyjaśnić, że w remontach na które dzisiaj wysoki sejmik zechciał przeznaczyć tak znaczące pieniądze (70 mln zł) tej drogi nie uwzględnialiśmy. Dlatego, że jej uwzględnić po prostu w tej postaci nie można i tyle. Natomiast oczywiście będziemy na pewno szukali różnych rozwiązań jakie by tu można zastosować czy ratowniczych czy w tym rodzaju, być może współpraca z dyrekcją lasów państwowych w tym zakresie mogła by się okazać owocna, dlatego że jest to też ich żywotny interes.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jarosław Mikołajczak – moje spostrzeżenia na gorąco: odniosłem wrażenie, że Wicemarszałek, by oddalić problem starał się ośmieszyć petycję sołtysów z Puszczy Noteckiej, wytoczył najcięższe armaty. 1. Nie zgadzam się, że remont drogi wojewódzkiej nr 149 i 150 „to wyrzucenie pieniędzy w błoto”
Tym stwierdzeniem szanowny pan wicemarszałek wykazuje nie tylko cynizm ale i daleko idącą ignorancję, jeśli chodzi o znajomość przemian, jakie zachodzą w naszym regionie. Mimo atrakcyjności terenu pod względem rekreacyjnym, turystycznym, aby tu żyć, niestety do pracy trzeba dojechać. Okolice Chojna ze swoją infrastrukturą drogową przypominają Trzeci Świat. Władze nastawione są li tylko na eksploatację bogactw naturalnych Puszczy Noteckiej, w zamian pozostawiają nam zrujnowane drogi. Już pojawiają się tendencje do opuszczania ojcowizny ze względów ekonomicznych. Jakkolwiek jest to tendencja ogólnopolska, młodzi rdzenni mieszkańcy nie widzą tutaj przyszłości dla siebie i emigrują do Anglii, Irlandii, Norwegii itp. Natomiast na ich miejsce coraz częściej pojawiają się „ludzie z pieniędzmi”, ponieważ w turystycznie atrakcyjnym dawnym „Kraju Warty” mogą tanio nabyć nieruchomość - nieważne czy na siebie czy przez osobę podstawioną. Wiadomo, że za środki Unii Europejskiej te drogi kiedyś się wyremontuje, może za jakieś dwadzieścia lat, ale istnieje realne zagrożenie, że nas już tu nie będzie. Dlatego stawiam pytanie: czy to jest świadoma polityka naszych władz i czy inwestowanie w ten region, to wyrzucanie pieniędzy w błoto?
2. „w remontach na które dzisiaj wysoki sejmik zechciał przeznaczyć tak znaczące pieniądze tej drogi nie uwzględnialiśmy. Dlatego, że jej uwzględnić po prostu w tej postaci nie można i tyle.
W odpowiedzi na stwierdzenie władz
pragnę przytoczyć tylko następujące fakty; na drogę „w tej postaci”
3. „wieloletni plan inwestycyjny obejmuje priorytety związane z
obciążeniem poszczególnych dróg”
4.
Droga „wymaga inwestycji, poszerzenia do parametrów drogi
wojewódzkiej. Rzeczywiście droga w niektórych miejscach ma nawet 3 m szerokości, ale jest to jedynie dowód na niedbalstwo ze strony właściciela, który doprowadził do tego, że drzewa i krzewy wrastają w drogę. Zarośnięte pobocza samosiejką sosnową stanowią poważne zagrożenie pożarowe dla Puszczy Noteckiej. Mieszkańcy czują się zagrożeni takim brakiem właściwej dbałości o zabezpieczenie przeciwpożarowe właściciela drogi (samorząd wojewódzki).
5. „nawierzchnia na takim podłożu nie utrzyma się dłużej jak pół roku, jeżeli to jeszcze ma służyć wywózce drewna z lasu, to może i pół roku może nie wytrzymać”.
Pragnę
stwierdzić, że powyższa droga była budowana w połowie lat
siedemdziesiątych w celu połączenia miejscowości Puszczy Noteckiej oraz
dla wywozu drewna i celów militarnych Układu Warszawskiego. Obecnie po
30 latach nawierzchnia się kruszy to fakt, ponieważ podłoże pokryto w
latach siedemdziesiątych tylko czterocentymetrową warstwą asfaltu i to
mizernej jakości. Już dzisiaj można zauważyć, że wywóz drewna z Puszczy
Noteckiej się nasila. Jak wiadomo rozpoczął się proces odnowy, czyli
wyrębu puszczy. Uważam, jednak że droga 149 i 150, to nie problem
Administracji Lasów Państwowych, tylko władz wojewódzkich!!! 6. Koszt remontu drogi to około 180 – 200 mln zł.
To kolejny straszak zastosowany przez Pana Marszałka, by uciąć temat.
Na te drogi, by przywrócić ich należyty stan,
w sumie potrzebna jest kwota około 18 mln zł, licząc 500 tys. zł / 1 km
drogi. Jarosław Mikołajczak
GMINA WRONKI, POWIAT
SZAMOTULSKI, WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE
Internet:
www.chojno.pl
Chojno, dnia 28 kwietnia 2008 r.
Marszałek Województwa Wielkopolskiego
Petycja
Szanowny Panie Marszałku,
W imieniu mieszkańców wsi położonych na terenie Puszczy Noteckiej, zwracam się do Pana z petycją o podjęcie działań mających na celu dokończenie remontu drogi wojewódzkiej nr 149 (Chojno – Mokrz – Rzecin – Jasionna, Smolary) i drogi nr150 (Wronki – Chojno – Sieraków). Droga nr 149 i nr 150, to główne i jedyne arterie komunikacyjne po prawej stronie Warty, mające podstawowe znaczenie dla gospodarki leśnej dla obszaru Puszczy Noteckiej, służą one turystyce i również nam mieszkańcom. Obecnie zgodnie z Planem Urządzania Lasu rozpoczął się proces przebudowy Puszczy Noteckiej (planowe wyręby i nowe odnowienia lasu). Proces ten skutkuje już obecnie zwiększoną ilością pozyskiwanego i wywożonego drewna, to jest około 40 tys. ton rocznie. Lasy w gminie Wronki zajmują obszar 19.518 ha co stanowi 64,69% powierzchni gminy. Przebudowa Puszczy będzie trwała około 20 lat. W związku z czym są pilnie potrzebne przejezdne szlaki komunikacyjne, którymi można wywieść drewno do odbiorców. Na dzień dzisiejszy prawdziwa tragedia drogowa zaczyna się przy wyjeździe z Chojna w kierunku Bucharzewa - Sierakowa (droga nr 150) lub w kierunku Mokrza – Rzecina - Jasionny (droga nr 149). Należy stwierdzić, że rzadko jeszcze można spotkać tak zrujnowane drogi wojewódzkie na terenie Wielkopolski.
Stan obecny
Droga nr 150 Wronki – Chojno (13 km), Chojno – Sieraków (15 km). Na odcinku od Wronek do Szklarni (1 km) pobocza są tak zdewastowane, że do jazdy nadaje się już tylko środek jezdni. Od Aleksandrowa do Lubowa na odcinku 2,5 km ze względu na stan nawierzchni wprowadzono ograniczenie prędkości do 40 km/h (w terenie leśnym nie zabudowanym). W miejscowości Lubowo w tzw. „Olszynkach” na ostrym łuku drogi osuwająca się i załamana jezdnia, w dodatku źle wyprofilowana doprowadziła już parokrotnie do wypadów drogowych. W samej miejscowości Chojno, nie można już normalnie przejechać, szczególnie trudna sytuacja jest w okolicy Kościoła. Kilka osób doznało w tym miejscu zwichnięcia nóg na wybojach. Troską naszej wspólnoty parafialnej jest problem z budynkiem plebanii, który pęka i grozi zawaleniem na wskutek wstrząsów wywołanych przez przejeżdżające samochody ciężarowe po bardzo nierównej jezdni. Pozostało do wyremontowania: od Wronek do Chojna ok. 7 km i od Chojna do Sierakowa ok. 13 km drogi.
Droga nr 149 Chojno – Mokrz – Rzecin – Jasionna została zbudowana w 1975 r. w wersji oszczędnościowej, pokryta czterocentymetrową warstwą asfaltu. Asfalt kiedyś był! Obecnie łatanie dziur już nie wystarcza, szczególnie na odcinku od Rzecina do Chojna (12 km), bowiem niema co już łatać. Po 30 latach eksploatacji, łatanie powoduje już tylko powstanie nieregularnych garbów.
Z kart historii budowy dróg
Drogę nr 150 Wronki – Chojno budowano etapami 20 lat (1950 – 1970), odcinek drogi od Chojna do Sierakowa powstał w latach 1975 – 1977. W 1989 roku rozpoczęto remont drogi od Wronek, również etapami. W 2004 roku po trzynastoletniej przerwie ułożono warstwę wyrównawczą na krótkim odcinku przez wieś Lubowo. W 2006 roku ułożono 2 km nakładki od Lubowa do rogatek wsi Chojno. Sołectwa Chojno ze względu na bezpieczeństwo mieszkańców, w latach 2003-2006, przeprowadziły remont chodników w centrum wsi (przy udziale gminy Wronki i za zgodą WZDW) za kwotę 100 tys. zł. Za rok będziemy obchodzić okrągłą 20 rocznicę rozpoczęcia, nie zakończonego do dzisiaj remontu, dlatego bardzo liczymy na pomoc i zrozumienie, byśmy mogli żyć jak cywilizowani ludzie, wiążąc swoją przyszłość z tym pięknym regionem.
Panie Marszałku, region nasz zgodnie ze Strategią Rozwoju Województwa Wielkopolskiego postawił na rozwój turystyki i rekreacji. Chojno oprócz stałej zabudowy, to duży ośrodek wypoczynkowy, gdzie w okresie letnim przebywa około 4 tys. ludzi, głównie z Poznania. Chcemy również nadmienić, że obszar Chojna ze swymi pięknie położonymi jeziorami wchodzi w skład pojezierza Sierakowsko – Międzychodzkiego z którym nie posiada właściwego połączenia drogowego. Z przykrością musimy stwierdzić, że niestety, na co dzień tymi drogami są zmuszeni jeździć przewoźnicy dowożący dzieci do szkół. Codziennie pokonują je mieszkańcy Bucharzewa, Bukowca, Chojno Błota, Chojno Młyn, Chojno Wieś, Gogolic, Lubowa, Maszewic, Mokrza, Rzecina, Samity, Tomaszowa, Pustelni i Zdroi, pracujący po za granicami wsi, dzieci uczące się w gminie Sieraków i Wronki, powiecie Międzychodzkim i Szamotulskim oraz stołecznym mieście Poznaniu. Powyższe drogi, jako główne szlaki komunikacyjne po prawej stronie Warty są umieszczone w systemie GPS i na wszystkich mapach drogowych. Obcokrajowcy, którzy z niewiedzy lub przypadku znaleźli się na nich, zatrzymują nas mieszkańców i pytają czy nie pobłądzili i czy to jest Wielkopolska.
Z poważaniem
Jarosław Mikołajczak W załączeniu: zbór zdjęć i mapa przebiegu drogi.
My niżej podpisani sołtysi sołectw położonych na terenie Puszczy Noteckiej popieramy i przyłączamy się do petycji radnego Jarosława Mikołajczaka. Ufamy, że znajdzie ona zrozumienie władz wojewódzkich i liczymy na to, że tak długo oczekiwany remont drogi wojewódzkiej nr 149 i 150 doczeka się finału, chociażby w ramach utrzymania bieżącego dróg wojewódzkich.
Sołtys sołectwa Bucharzewo Sołtys sołectwa Popowo Sołtys sołectwa Rzecin Gmina Sieraków Gmina Wronki Gmina Wronki Powiat Międzychodzki Powiat Szamotulski Powiat Szamotulski
Stanisław Spaeth Jerzy Orzechowski Tadeusz Kowalski
Sołtys sołectwa Chojno Młyn Sołtys sołectwa Chojno Wieś Gmina Wronki Gmina Wronki Powiat Szamotulski Powiat Szamotulski
Paweł Kahl Edmund Piasek
Do wiadomości:
1. Przewodniczący Sejmiku Województwa Wielkopolskiego. 2. Dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu. 3. Przewodnicząca Rady Powiatu Szamotulskiego. 4. Starosta Powiatu Szamotulskiego. 5. Przewodnicząca Rady Powiatu Międzychodzkiego. 6. Starosta Powiatu Międzychodzkiego. 7. Przewodniczący Rady Miasta i Gminy Wronki. 8. Burmistrz Miasta i Gminy Wronki. 9. Przewodniczący Rady Miasta i Gminy Sieraków. 10. Burmistrz Miasta i Gminy Sieraków. 11. Dyrektor Zarządu Lasów Państwowych w Poznaniu. 12. Dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Pile. 13. Nadleśniczy Nadleśnictwa Wronki. 14. Nadleśniczy Nadleśnictwa Sieraków. 15. Kuria Metropolitalna Poznań.
Taką drogą jeżdżą przewoźnicy dowożący dzieci do szkół i my mieszkańcy do pracy.
Takie ograniczenie obowiązuje na odcinku 2,5
km
Droga nr 150 na odcinku
Wronki – Chojno
(zakręt w Lubowie) Wybijająca woda z pod drogi powoduje osuwanie się jezdni na ostrym łuku drogi, w dodatku źle wyprofilowana doprowadziła już parokrotnie do wypadów drogowych
30 lat bez remontu
Czy na takiej drodze, może być imponujący współczynnik ruchu ?
Zarośnięte pobocza na odcinku 13 km stanowią zagrożenie
Droga na odcinku
Chojno – Sieraków
Przydrożny
niedrożny rów odwadniający przy Jeziorze Kłuchówiec jest
przyczyną osiadania jezdni
Wjazd do Sierakowskiego Parku Krajobrazowego
|